Störningsjour

 

Störningsjouren fungerar som hyresvärdens/Brf förlängda arm.

Så här fungerar tjänsten i korthet för dig som hyresvärd:

  • Din hyresgäst/medlemmar  ringer ert journummer som ni får av oss.
  • SSG trygghetscentral kopplar honom/henne till Störningsjouren
  • Störningsjourens trygghetscentral tar emot ärendet och gör en utredning av vad störningen består i.
  • Störningsjourens trygghetscentral matar in alla uppgifter i sitt datasystem.
  • Störningsjourens trygghetscentral delegerar uppdraget till den personalstyrka som geografiskt är närmast störningen. Personalen har i sina bilar tillgång till samma datasystem där de ser alla uppgifter.
  • För att få en uppdaterad lägesbeskrivning samt komplettera informationen kontaktar personalen i bilarna den störda hyresgästen per telefon.
  • Vid behov ber personalen den störda hyresgästen om hjälp för att komma in i trappuppgången.
  • Trygghetskonsulenterna konstaterar störningen och kontaktar den störande för att få störningen att upphöra.
  • Trygghetskonsulenterna dokumenterar händelsen i sitt datasystem.
  •  Dagen efter kan ni som hyresvärd/ Brf få det på mail.
  • Vid ev. behov av mer information kan du kontakta de oss på dagtid.
  • Väljer du som hyresvärd/ brf att driva ärendet i hyresnämnden, finns vår personal tillgänglig för att ev. vittna

 

Vid behov tar vi kontakt med andra instanser som tex socialtjänsten och/eller polis. När vi har gjort en utryckning rapporterar vi det till din hyresvärd nästa dag, så att de kan arbeta vidare med ärendet om det behövs. Har du återkommande störningar talar du antingen med din hyresvärd eller med Störningsjourens dagpersonal, om ärendet hanteras av dem.

 

Copyright @ 2013 SSG, All Rights Reserved